Sorozatajánló: lenyűgöző karakterdrámák

Hogy miért is lettünk megszállott sorozatrajongók? Azon túl, hogy jó építeni egy megbízhatóan, mindig fix napokon folytatódó szórakozás forrásra, egy jó sorozat tényleg a mindennapok része tud lenni. Legalábbis nálunk így megy ez. De mi tudja magával rántani az embert ott, ahol egy sztori 5 rész után szürkülni látszik? A karakterek. Azok a szereplők, akiket az első résztől az utolsóig fokozatosan ismerünk meg. Izgulunk értük, hiszen jól ismerjük őket, többet akarunk belőlük látni akkor is, ha épp csak hétköznapi dolgok történnek velük, hiszen azok is bőven tudnak mutatni belőlük valami újat. Lássuk, kiket érdemes úgy igazán megismerni!

Olive Kitteridge

Több cikkünkben is ajánlottuk már, hiszen nagyon egyedi drámasorozat. Igaz, levakarhatatlanul nyomasztó, a drámaiság a szereplőket is áthatja, de van a főszereplőben valami megmagyarázhatatlan mélység, ami magával ránt. A sorozat tökéletes portréja a kisvárosi tehetetlenségnek, ahogy korábban Marina is írta, a legvégén már odáig jutunk, hogy az élet értelméről filozofálgatunk könnyekig meghatódva. Egyedisége abban is megmutatkozik, hogy nem egy újabb fekete vagy fehér sorozatházasságot láthatunk, hanem egy élő küzdelmet, ami túllép a statikus kapcsolatok elnagyolt ábrázolásán. De vajon mennyi tragédiát élhet túl egy hosszú, elunt házasság?

olive-kitteredge-1

The Path

Kicsit sokáig tartott, míg belekezdtünk, mert a “szekta”, mint fő elem, számunkra nem épp hívószó. Pedig láthattuk már a Leftovers-ben, hogyan lehet úgy egy jó sorozat része, hogy hozzáadjon valami friss izgalmat és ez szerencsére a The Path-ben sincs másképp. Eleve vonzó, hogy olyan ismert arcokat láthatunk benne viszont, mint “Breaking Bad Jesse” (Aaron Paul) vagy Michelle Monaghan, akik házaspárként egészen jól működnek. A sorozat középpontjában – nem meglepő módon –  egy szekta áll, de ha távolabbról nézzük, nem is azt kell teljesen megérteni, ki, miben és miért hisz, hanem hogy az egyes karakterekre hogyan hat ez felsőbb erő, a (fiktív őrület) Meyerizmus. A még egyel izgalmasabb faktor az, hogy egy ilyen elvakult közösségben mit tehet az, akinek kétségei támadnak, ami egy üdítő eleme és “na végre” pillanat a történetben. Az újoncok között egy abszolút kedvenc, bonyolultabb karakterdráma, ahol minden szereplőnek jutott valami szupererő, a szó rosszabb értelmében. A hangulat már az előzetesben is átjön.

Mildred Pierce

Olive Kitteridge történetéhez hasonlóan ez is egy csodálatos könyv adaptáció, a maga hiteles, gondosan felépített drámai atmoszférájában. Nagy erőssége Kate Winslet, aki ebben a szerepben is döbbnetesen hiteles. Mildred világa egyik napról a másikra fordul ki a négy sarkából, amikor férje elhagyja és magára marad lányaival. Az elvált anya kénytelen munkát keresni, de a sorozatnak nem is ez a szála a legérdekesebb, hanem az a harc, ahogy Mildred próbálja elnyerni lánya elismerését, aki folyton falakat épít. Az egész olyan, mint egy nagy film, csak okosan szétdarabolva, így folyamataosan adagolva mélyülhetünk el a ’30-as éveket hűen idéző minisorozatban.

 Mildred-Pierce-mildred-pierce-miniseries-26833368-1599-1060

Rectify

A hideg is kiráz, ha az első évadra gondolok. A drámasorozat már a 3. évadnál jár, de azért is nehéz belekezdeni az újabb évadokba, mert tudod, hogy magával ránt és bár jóleső melankóliát hoz magával, azért meg kell várni a hozzá illő hangulatot, amikor kellőképpen el tudunk mélyülni benne. Az első évadban Daniel Holden történetét ismerhettük meg, miután felmentik nemi erőszak és gyilkosság vádja alól. A férfi 19 évet töltött börtönben és a halálát várta bezárva. Bezárva. Mit okozhat ez a börtön nehéz falai mögött? Az ember persze társas lény és minden, amit a kapcsolatokról, érzelmekről és ezek törékenységéről tanultunk és tapasztaltunk, egy ilyen közegben darabokra hullik szét. Daniel bár visszatér szülővárosába, sosem lesz már ugyanaz, sem ő, sem az a világ, amit a hitetlenkedők és rosszakarók tesznek igazi földi pokollá. A 3. évad már ilyen messze jutott.

Ezeket is látnod kell, ha egy jó karakterdárámát keresel:

Bloodline

The Leftovers

Aznap éjjel

Narcos

Mad Men

Better Call Saul